Food Review: Mini Takoyaki, Tutti Fruity, Jusco Tmn U, Skudai.

Assalamualaikum.
Ha, nak la sharing-mering dengan korang. Lelebih lagi bagi rakan taulan yang full time student dekat UTM, Skudai. Bukan apa benda baik kan, tak salah nak mering-sharing. *ahakss*
Amaran bagi yang tak mengenali apa itu, “TAKOYAKI” sila click *sini* (pengenalan) kalau dah tahu skip/ abaikan je bahagian nih. Hahahahaha
hasil dari Dr.Google


Yang area Skudai, lepak JJ Tmn U amatlah macam kedai mamak sebab dekat nak up sikit dari ayub dan arked yang sedia ada. Jump to the main thing, aku telah meraskan keenakkan TAKOYAKI yang ada dekat Mini Takoyaki yang merupakan salah satu produk keluaran Tutti Frutti. Walaupun aku yang pernah belajar Business Management tak dapat nak serap sangat perkaitan yogurt dengan takoyaki. Tapi disebabkan rasanya yang masyukk. Terpaksa aku serap jugak yang Mini Takoyaki nih salah satu produk Tutti Frutti.
Mini takoyaki nih di jual pada set 4pieces RM4.50, dan 6 pieces RM6.00. perisa yang ditawarkan octopus, ham & cheese, crab. Kalau kakikaki yang layan makanan Jepun/Korea (aku tak pasti sangat) nih faham bebenarlah perisa camtuh. 

Yang crab tuh mcm crab stick tuh je. Yang bole beli 1 batang pantang RM1 dekat Arked Meranti. Yang Ham & cheese tuh pulak lebih kurang macam ayamas punya sosej perisa sosej ayam ber cheese tapi di potong 20 pieces. O_O ini series ok. 

Yang SPECIAL dekat Mini Takoyaki yang aku temui adalah dia menggunakan baby octopus merah2 macam dekat SushiKing. Sedap!

Lain kali korang beli je flavor yang tuh. Dan akui pe yang aku katakan nih. Tapi kalau nak rasa semua flavor yang ada pun bole.~~

Ok lah itu saja promo tak berbayar dari aku. Selamat mencuba! :D

Jangan lupa baca bismillah. 

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story