Orang Malas Selalu Rugi

alhamdulillah :)
masih bernafas
masih kuat untuk beribadat.

semalam, ke-malas-an melanda
memasing jiranjiran aku malas nak turun
ARKED MERANTI,
mahupun

ARKED CENGAL
 ok, dah bincangbincang
dan combine ke-malas-an 5 pemalas orang
terhasillah superrrrrrrrr MALAS days.
then decide, kol 1300-30-55555
dah pilih 
the hobbit meal beef medium set
RM13.95
price not include taxes and delivery fees.

so, kol dan make order.
then pada hujung talian ada suara berkata,
 " ..tapi 1jam setengah je dik . ., sebab rider ada 1org je . ."
dah malas kan iya-kan jelaaa.
tyme tuh jarum masa dah menunjukan pukul 12.40pm
dah congakcongak cakap dalam hati, dalam pukul 2 dapat lah nih

then, ber-foyafoya la sambil tunggu 1jam30minit tuh
sambil BER-
#Facebook-ing
#Twitter-ing
#Blog-ging

tengok nota sikit je,
tido,
pukul 2.10pm,
masih tiada panggilan telefon dari brader delivery,
damn.
perut lapaq.
aku tidoo laa.
tetiba pukul 2.50pm aku terjaga.
rupanya terjaga sebab 1jam30minit tuh dah sampai.
pandai la hawa itu tido.
:P

dengan muka tak bermaya,
terjah makan!
then masa bahagikan harta 1jam30minit tuh
tetiba kira ada 4 set je, 
tapi kitorang order 5 sets, bayar pon untuk 5sets (RM76.97).
dengan cemas nya, kol balik brade tuh.
minta penjelasan kekurangan lagi 1set.
brader tuh kata ada dekat dia.
jap ag dy datang balik.
time tuh pukul 3pm
ok, aku makan slow2 la
sebab kawan aku xdapat makanan kan so, niat nak 
hormati ke-tiada-an 1jam30minit milik dia.
dah cukup slow aku makan,
pukul 3.33pm
brader tuh kol, dah sampailah tuh nak hantar ke-kurang-an 1jam30minit tuh
tapi saat itu aku baru sahaja selesai 
meng-hadam-kan 1jam30minit aku ke dalam usususus aku.
maaf ena! 
:)

terus setting dalam mind set.
tidak akan menggunakan delivery service #BURGERKING di #Skudai

dan tetiba terbit suara mengetawakan aku,
 "...orang malas selalu rugi..."
dan yang rugi itu aku.
RM15.40 untuk lunch 1jam30minit
yang kenyang lah sangat.

#susah senang bersama.

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story