mulakan dari kosong...

Lokasi.. bilik ku yang ku rindui....
keadaan: gelap gelita.. lama xcam nih... peluk my teddy... mniarap.. baring depn lappy.. huhuhu...
perasaan aku bercampur baur.. sad, hepi... penat..
background music:
my parents sampai dalam pukul 2.45 pm cam tuh la.. surprise...!!! mama ketuk pintu bilik aku.. dengan adam...
hah, first thing yang aku buat is HUG my mom...!! yah..! muahh.muahh.. hah, besh sgt tyme tuh...
then dalam 2-3 minit tuh my dad pulk naek... menapak at tingkat tiga tuh... aku nak HUG je papa tyme nampak dia at depan muka pintu bilik aku... tapi aku xbiasa.. jarang seh HUG papa.. penah k?? tyme kecek dulu lah kot... anyway, aku just kiss pp papa je.. hah, hilang rasa penat aku duk matrik nih gan jwp pper pagi tadi n dugaan yg aku hadapi at KMPK.. ade k?? huhuhu.. tipu lah xde..


aku sad coz xdapat salam,peluk, mnx mf gan NOR SAKINAH.. xsempat.. dia balek awal sangat....
memang bukan rezeki aku.. tak tau ag bile dpat jumpe...

dalam pkul 3.30 pm tuh aku dah stat gerak meninggalkan KMPK.. ceh, tyme kuar tuh.. muke xde feeling je.. say tata at kawan pon suka suki.. tapi dalam perjalanan pulang tuh.. aku terkesima.. aku baru tersedar.. dapat lagi ke aku kawan2 cam dorang setelah keluar dari KMPK nih...

sape yang nak teman aku lunch,study, lepak at library.. oh, NURUL NAZIHAH n NOOR AINI..
dapat ag ke budak2 tutor yang sporting, giler2, ha'pening'.. cam budak a2t8a....
hah, adakah lagi saat2 itu....
ha..sad................. ;''''''''(

room mate aku.. NOR SAKINAH n HAZWANA... ex-room mate NURUL NADZIRAH..
we all da cam siblings dah.. bangun pagi tengok muke antara kami... berlapar bersama.. gelak sesame..
hah, enough NUR!! everthing is over...!! jangan nampak lemah... ok, aku akan try buat muka cam xde perasaan.. namun hakikatnya.. aku sayang at dorang n kengkwn at KMPK...


ok..tukar mood.. now, mood travel.. 
papa lalu kota bahru. jalan at belakang KMPK..
besh sangat laluan tuh..... sunyi penuh dengan kehijauan.. bukit bukau.. ex-lomboNG timah.. view kerbau 
merayau2..n also, itik berenang2 at lombong tuh.. huhu.. sweet sangat view environment dia... walau jauh dengan town, kemudahan yg moden, and bangunan n bus yg still old paten.. but.... dekat dengan nature.. aku suke sangat.. aku tenang je duk at PERAK nih... sana sini bukit bukau.. green view..
tapi dari pe yang aku tengok.. kota bahru.. banyak rumah tinggal.. mybe parents dah MENINGGAL DUNIA and anak2 takmoh duduk kampung tuh.. jauh kot gan pekan..,maybe de lah alasan n sebab mereka yang tersendiri...

setelah  1jam perjalanan.. (aku 30mint leps naek kete dah tido.. huhu)
papa benti at 1 masjid nih.. solat asar... tapi sad.. masjid tuh just de 3 orang jemaah.. hurm, +ve THinking.. sume penduduk kmpong tuh bz.. n keje.. yg laen solat at umah memasing..
then, continue... cuaca ujan renyai2... pkul 6pm.. dah at hutan melintang.. kite rehat sebentar.. lepak mamak.. pe kene milo tarik gan maggi goreng.. lame xlayan maggi goreng.. at  KMPK aku mengharamkan makan.. coz nak steady jaga pemakanan as a student.. huhu.. tet.. result xgempak mane pon..

hah, dipendak cite.. aku sampai KAPAR pkul 8mlm... mama suro papa g umah nenek lu.. tengok nenek.. ok,jujur aku penat sangat tyme tuh.. dah la 1st day priod.. then duk dlm kete bjam2.. tapi xpe awe dah lame xjmpe nnek.. tyme nnek at ospital awe xtgok.. coz awe study week.. xbole balek.. so papa follow je, request mama..and bagi ole2 yg mama beli tyme amek aku.. jagung(fvret atuk..),  mangga (fvret nenek). keladi.. fveret atuk n nenek... aku sampai je umah nenek terus bukak pintu n peluk n kiss nenek.. muka nenek terpinga2.. xsangka cucu dia dah sampai gamaknya.. huuhu.. maaf nenek..

then da lepak2 gan nenek, suapkan nnek fvret tuh.. borak2 gan atuk.. hah, besh sangat.. penat n saket aku berbaloi dengan senyuman n keberadaan mereka di sisi aku.. menyayangi n menjaga aku.. aku hargai mereka semua.. LOVE U ALL.. doa aku selaloo utk mereka..lau my RG TERnampak nampak LOVE U ALL tuh.. mesti nnti dia perli aku..huhu... huny, i just love u only..after my beloved family..


rasminya... aku sampai rumah pukul... 10.15mlm..
punggah2 barang aku yang belambak.. penuh satu bonet kete papa.. huhu.. klakar gile situasi bonet papa.. cam keadaan tin sardin.. penat aku.... hah, tapi my dad mesti lagi penat kan.. travel dri pagi sampai malam....



Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story