pengalaman membeli di LAZADA MY

assalamualaikum

di sini NH nak review tentang website yang sangat popular iaitu LAZADA.MY
lazada ada dibeberapa negara lain seperti Singapore dan beberapa negara lain.

Namun NH baru berkesempatan membeli di Lazada.MY 30/11/2014
Sebelum NH membeli dekat LazadaMY, NH dah blogwalking ke beberpaa blog yang dah buat eview ada yang negative tak kurang pula yang memuji dan mempromosikan perkhidmatan belian secara maya. Reader yang sudi membaca blog NH mesti dah tahu NH sedang berada pada tahun akhir di UTM. Lambakan assignment yang extra ordinary serta Projek Sarjana Muda (PSM) dan Final Year project (FYP). Maka dengan lambaklan kerja yang aku merasakan keperluan keyboard dan mouse. Sebab maose aku yang sedia ada yang free masa beli baby blue dulu. So dengan perkembangan teknologi yang m,akin deras aku merasakan untuk memiliki wireless keyboard dan mouse.

Aku pilih jenama Logitech memangdangkan aku mempunyai kepercayaan dan reka bentuk barangan Logitech yang simple dan menarik. Aku mula-mula survey dekat website Logitech untuk survey produk dan design apa yang ditawarkan. Mula-mula ingat nak ambil set keyboard yang saiz besar dan Logitech wireless mouse warna hitam. Tiba-tiba aku ternampak tab page combo. Maka, aku terjatuh cinta dengan Logitech wireless combo MK240.

Logitech combo MK 240 termasuk keyboard, mouse, USB receiver 4 AAA batteries (2 untuk mouse, 2 untuk keyboard) di website Logitech harga combo MK240 RM79. Tapi website Logitech tiada perkhidmatan pembelian maya. 2-3 hari aku duk usher combo MK240 nih. NH nak sangat combo nih sampai NH survey store Logitech dekat JB. Mungkin dah rezeki 2 hari lpeas NH lawat website Logitech di LAzadaMY sudah ada produk Logitech combo MK240 nih. Terujaaa sangat NH! Dan harga yang ditawarkan murah daripada apa yang dinyatakan di website Logitech. Lepas dah tahu LazadaMY ada jual combo MK240 nih NH rungsing nak pilih yang mana satu sebab combo mk 240 didatangkan dengan 2 pilihan warna putih dan hitam. NH sudah terjatuh cinta dengan combo MK240 warna putih. Malu nak cerita tapi kan eader sebanarnya NH sampai termimpikan combo MK240. Punyalah teringin dan tingginya keinginan nak miliki combo MK240. Dengan berbekalkan mimpi pada 30/11/2014 pagi ahad. 

untuk pembayaran ketika penghantaran (Cash On Delivery=COD) Lazada menggunakan perkhidmatan taQbin. pengalaman NH barang kita daripada ordr, proses dan penghan taran. pihak LAZADA.MY akan bagi email. So, takdelah terkapai-kapai ku kelemasan gittuw. Pihak LAZADA.MY akan bagi tracking number dan pihak taQbin akan call dan pastikan korang ada dirumah/dibilik atau tidak serta pastikan alamat korang bertul. Kebetulan NH dapat panggilan masa baru habis kelas di B11, FAB, UTM. Pihak yang delivery call dan tanya ada dibilik tak? Dan double check alamat. Nasib baik, dia call kalau tak tak sampai sebab masa isi maklumat penghantaran NH auto-insert so, termasuk alamat lama dekat G18, KRP sedangkan alamat baru dekat G10, KRP. kalau nak menapak tu, memang tak laa pepanas. ok, lets scrolling down tengok baby baru NH. Lepas dapat barang rasa happy sangat! 






kelemahan dia Bluetooth receiver dia besar, nampak tak warna putih macam pendrive tuh?
tapi tak tahu la kalau memang untuk keyboard+mouse wireless receiver dia memang besar godang macam itu.
MK240

Logitech

my first time with LazadaMY

last but not least, kalau berminat click SINI
selamat membeli belah dengan berhemah! ;D

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story