Food Review: SDS, Taman U

Assalamualaikum.
post nih dah lama tersimpan dalam draft. mungkin agak lemau sedikit, sikit je la eh
Boleh lah nak cuci-cuci nafsu dekat SDS offical page
Eh halal ke? Ha tanya lah soklan camtuh, meh aku tolong pastekan ke-sahihan-nya. Ce click status HALAL 

ihsan google

Kedai nih ala2 Secret Recepi(SR) jugak la basic concept nya just lebih tak scray nak masuk sebab decoration dia tak se-GAH deko dekat SR. Dari pemerhatian aku kedai nih walaupun tak cantik angat tapi customer dia setanding dengan SR. Majority yang datang mesti order western menu. Antaranya, beef/chic bolognes spagetti, salmon cheese spagetti. Local dish pun dapat sambutan jugak, antaranya Chicken Porrige, Laksa, Mee Curry.
Antara menu yang kitorang order Kong Bau(fish), Yong Cau, Anchoire fried rice, chicken rice, dan a seafood plater. Dari segi layanan 2* sebab Kong Bau dan Chicken rice lambat sampai. Rasa 3* (baca:tiga bintang) Harga 2.5* reasonable, Tapikan yang menyedihkan harga yang di-disply dekat menu tuh tak sama masa billing out masa payment. L

Harga Milo Ais dekat menu RM3.90 sekali dekat resit RM5.90. xkan naik sampai RM2 sempena RM0.20 kenaikan minyak RON95. :/ <--lapok dah entry nih
sambung yang tadi...yang menambahkab ke-sadih-an cerita aku adalah kebetulan masa bayar tuh kawan aku yang bayarkan untuk 1 meja kitorang tuh. 2 hari kemudian, masa nak bayar hutang baru perasan yang harga dia lain. Nak complian pun xde guna. So, nih nasihat aku dulu sebelum korang terima ke-sadih-an yang sama dengan aku.


Korang boleh lah cakap, alah RM2 je pon. Jeeeeee. Memang. Memang. Pada zaman yang sendat ekonominya RM2 matlah memberikan impak kepada kewangan yang tak berapa nak be-kepok macam aku. Btw, SDS nih akan mengenakan anda jumlah tax sebanyak 11% (6% service charge, 5% gov). Info yang sangat penting ok. Kalau korang datang sini juz nak merasa Milo Ais anda akan membayar RM6.55 (round to neares d.p) $_$

overall, kalau dah bosan nak menghadap arked meranti bole je makan dekat sini. suasana pun ok, suam2 kukukiki. hahaha
cheese cake dia nampak mengamcam tapi tak tahu sedap ke idokk. huhu

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story