terisinya hati ini.


Assalamualaikum

Alhamdulillah hari ini aku masih berada di rumah pakcik aku.
Hamboi dah bermastautin ke?
Huhuhu
Kalau ye pon ape salahnya kan?

Si dimple tanya: "aik, kenapa tak balik ag?
Aku menjawap saje je. Nak balik utm pon xde feeling ag," 
hamboi
Balik uma xnak, lepak-ing uma makcik ok pulak.
Aku ada alas an aku sendiri kenapa xnak balik.

Antara sebabnya, aku malas nak balik
agpon, buat apa aku balik kalau aku hanya membebankan parents aku,
Agpon lately nih communication among us not so good.
Aku tak tahu mana silapnya,
Namun aku tidak senang dengan keadaan itu
Bagi aku biarlah aku duk je jB nih
Dari terus menyakitkan hati parents aku
Bebankan masalah dorang yang sudah sedia berat
Law aku balik umah sudah terangteranglah aku akan hangout dengan si dimple
And my super bff yang dah lama gila xjumpa!
Eh, lama ke?

Btw, aku hanya jalani jelah masa study week nih kat rumah makcik aku nihxla jauh mana
At Bandar seri alam je
Semua cousin aku sedang bercuti sekolah so aku xla kekok sangat
Dan makcik aku nih sangatlah rajin memasak.
petang ade je menu yang ak dimasaknya
semalam aku 1st tyme nih aku merasa
.
.
.
.
donut sambal~~

siyesly, aku xpernah rasa!
then, dengan perasaan ingin tahu aku tanya makcik aku,
mokda, dekat luar ada jual ke donut sambal nih?
then, makcik aku jawap
ade je la. selalonya memang law mokda buat donut, xbuat donut gula
bebudak nih suka donut sambal.

then, pakuda kau menyampok, kau xpena mkn ke we? hadoiih, kesian lah kau nih.
-.-'
perlu ke cakap macam tuh?
yang aku selalu makan and rasa is
donut gula dengan donut coklat je

then lepas dah minum petang tuh makda aku ajak lepak-ing at tesco,
aku on jee
sesaje teman makda aku shoping barang dapo,
dapatlah aku rembat black pepper dengan chill flakes
untuk masakan bujang aku kat bilik nanti
hohohoho
and olso, pama kueh teow clear soup.
then, lepas dah baya segala selesai
aat luar tesco yuh de jualan murah beg.
makda aku tanya nak beg x?
aku jawap: eh, xpela makda seganlah.
ape ke punya jawapan xproduktif langsung
hahaha
dapatlah aku sebuah beg yg serupa dengan cousin aku
aku xnak sgt pon tapi org dah bg kan xkan nak tolak.
tQ makda!!
:D
kadangkadang harga tak penting yang penting hati yang ikhlas memberi ;)

aku rasa sedikit kasih sayang antara mereka sefamily
saling memerlukan
saling menghormati
tiada rasa tak puas hati sesama mereka.

terima kasih Ya Allah kerana mengililingi aku dengan
insan yang penuh dengan kasih sayang. 

xoxo,H
published



Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story