tentang si masin sijantung hati

assalamualaikum

.::salam sejahtera::.

ok, ce u olls teka aku at mana sekarang?
rumah tercinta?
bilik terperuk?
nope
nope
salah
saya berada diumah pakcik saya!
::bandarserialam::

"eh ada aku kesah ke noks?" 

abaikan segala bisikan syaitan itu.

ok, my entry now wanna to said about someone
who?
my mum?
my dad?
my lil.brother?
my granddad?
nope
nope

here i wanna to share about someone
how are so salty (simasin)
eh sape tuh?
eh awak la 
si dimple (lesung pipit)

nama si masin saya
aznurarifazman
kami dah kenal hampir  5tahun

macam macam yang telah kami lalui
dari remaja hingusan hinggalah dewasa tampan berkaya
*sambil kaki silang tangan at bawah dagu.

kenapa saya terus bersama dia walau
pahit manis yang telah berlaku dalam hubungan kami?
terpisah dari aku matrik at perak, 
sampailah aku buat degree at johor.

kalau nak diungkapkan dengan katakata 
xterkira ingin aku coretkan
namun yang pasti jatuh bangun dalam jalani hidup ini
dia setia bersama aku
kala aku senang
kala aku sedih 
*nagesmacamnobita
kala aku kesepian
kala aku rasa memberontak

namun aku sedar aku dan dia satu ketika dulu pernah 
tersalah pilih jalan
kami telah membuat onar dalam hubungan kami
walau sebaik cantik, tampan, mana pon orang tuh
tak de yang serupa antara 
kau dan aku
yeah, i mean aZWa.
aZWa


kesederhanaan kita yang buat kita boleh terus sampai hari ini
yeah, kami saling melengkapi.

namun yang aku perasan semakin meningkat usia hubungan kami
semakin besar komitmen yang mendatang 
kami sudah tidak seperti dulu
yang sering bergelak tawa
itu yang aku rindu dalam hubungan ini
namun aku sedar yang 
kami makin serious dalam hubungan ini 
dan kehidupan seharian.

dari kesilapan aku yang dulu aku berharap aku tidak 
mengulangi kesilapan yang sama
aku memperbaiki diri ini
aku jaga hubungan ini
namun aku salah
rupanya kesalahan aku yang tidak berkongsi 
cerita cinta kami telah mengguris hati dan perasaannya.

sumpah!
aku xde niat pon
dan aku tak nak buat rasa apa yang dia rasa
ye betul, aku ber-blog-ing sebab 
nak luahkan apa yang aku rasa
pengalaman aku
kisah aku.

ok, aku rasa bersalah sebab dah lukakan orang yang aku sayang
tak bermakna aku dah de orang yang aku sayang aku akan lupakan 
mama,
papa,
adam.

btw, aznurariffazman telah mengajar aku setia
sabar
tenang
ceria
buat lawak
jadi insan yang tidak terlalu serious

terima kasih aznurariffazman
:D

awak sangat bermakna dalam hidup saya!
eh, saya lah si masin nurhawahaider ! ;)


we are gonna to married !
:D
insya-Allah
doakan kami
p/s: awak hanya akan jadi si manis saya
      bila malaysia dah habes bekalan gula
      :P

your fiance, 
nurhawahaider



Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story