nasihat kubur










assalamualaikum





::kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang ::



wah, tajuk enri kali nih agak pelik dan seram.
ramai yang takut kalau cakap sal kubur atau kematian.
takut dengan bayang2 sendiri gamaknya<< word fveret ustaz Kazim
namun reality nya tiada seorang anak Adam pon yang terlepas dari melewati alam kematian (barzah).


maka beramal-lah 
:)





-->Aku adalah tempat paling gelap, maka terangilah aku dengan tahajud,

 -->Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan bersilaturahmi,

 -->Aku adalah tempat yang paling sepi, maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca Al-Quran,


 -->Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal Sedekah,

--> Aku adalah tempat Mungkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawabanmu.

*aku= kubur



selamat beramal

________________________________________________




Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story