kemajuan diukur melalui ape?

masa aku bercuti dengan family hari tuh ke TERENGGANU n KELANTAN.
ada pemanadangan yang jarang aku lihat di SELANGOR.

agak menarik dan buat aku tertarik.

KB MALL
Kota Bahru,Kelantan

courts
nampak x tulisan jawi tuh?

iklan ING insurans


TARIKH pada banner tuh



aku sekeluarga memang excited tyme at sana.
mata aku melilau memandang kiri dan kanan.
gelagat aku bagai kanak2 tadika yang baru belajar membaca. :)


aku suka.aku gumbira.
aku mengeja dan membunyikannya.
comel sangat,! perasaan tahap dinasour.! weee..~~


MALAYSIA merupakan negara ISLAM namun kenapa corak dan caranya tidak melambangkannya?
aku terharu dan terbakar semangat sangat2 tyme berada di KELANTAN.
kanan kiri de wisma dan perniagaan orang melayu ISLAM.


sepanjang perjalanan aku aku lihat wisma dan banggunan persendirian.
antara nama wisma yang aku ingat,
WISMA HAJAH CHIK,

aku de nampak gak kedai2 emas di KELANTAN and majority owner nya melayu ISLAM.

kat SELANGOR dan KELANTAN memang banyak bezanya.


majority signboard at jalan raya n kedai2 nya gune bahasa rumi+jawi.

aku bangga dengan cara pemerintahannya..!


sape boleh jawap..
kemajuan diukur melalui ape?
kalau di negara sendiri ISLAM hanya pada nama.






Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story