tahun tiga.

Assalamualaikum

Waaa, dah bersawang bawang! Semua mesti macam dah boringkan dengan ketidak konsisten-an aku yang hapdet blog.untuk penggetahuan semua aku dah officially 3rd year student in degree of Quantity Surveying.*clap* *clap* *fireworks* Ya Allahcepat gilos masa berlalu. Sangat pantas, tapi tiap kali nak masuk sem barulepas cuti panjangggg mesti ku merengek2 dengan pama xnak balik ke bumi USS (United State of Skudai) hahahaha. Motip sangat nak type USS. Hahaha.

Tahun ke tiga di USS aku kelihatan matang even baby face! *jugekk* Awal2 sem nih agak hectic bagi aku. Sebab officially this is the first year aku duduk blok jauh! *sangatt* dulu dari 1st year sampai 2nd year dekat blok idaman, G09 Kolej Rahman Putra, UTM. But! Now yeah I’m here now G18 wooo dengan peningkatan sebanyak 100% gittu. Jarak dengan fakulti B11 dengan blok aku ambil masa hampir 10 mint berjalan kaki medium speed. Kalau de kelas dekat B12/B09 dalam masa 13-15 mint. Gagah tak gagah la jugak aku sem nih.

Awal-awal sem kali nih agak busy dan agak membahagiakan sangat bagi. *mata ke atas*
Sem nih ramai jugak senior lectures yang ajar. Antaranya :
  • -          Pn. Fuziah ajar subjek Construction technology 4
  • -          PM Wan Yusuf ajar subjek Value Management
  • -          Dr Sarajul Fikri ajar subjek M&E Measurement
  • -         Sr Dr Saidin ajar subjek Professional Practice 2
  • -          Dr Razali ajar subjek Construction Project Management
  • -          En. Mokhtar ajar subjek U, teknokrat.


Sem kali nih banyak kelas 3 jam dan kebanyakan lectures memanfaatkan masa 3 jam tuh nak ajar. Pergghh, memang seksa nak serap straight 3 jam kot. Tapi sem nih aku cam dah sedar diri jugak la yang aku grad nanti akan dapat title graduate student  in QS. Kalau kerja pon masih serabut2 kene buli.hahahaha.

Overall, subjects sem nih makin mencabar dan hebat. Huhuhu. assignment techno aku seawall,site masih xdapat lagi. Assignment PP yang buat aku rasa qs admin dengan segala dokumen dan tender.

 Ha lupa nak share perubahan yang paling ketara masa 3rd year nih, 30 mint sebelum kelas aku dan the jirans dah gerak. Dan selama 3minggu nih 5-10 mint awal dah sampai ke kelas. Ia amat meng-hosem-kan! Hahahaha. 3rd year baru insaf dating kelas awal. Kalau dulu blok G09 30 mint nk kelas baru nak mandi, bersiap seaga. Hahahaha.

 Itulah hikmahnya blok jauh dan masa aku work out pepetang dah di anjakkan kepada bila2 masa ketika kelas jauh dan kene jalan high speed. Kalau makan dekat Meranti, jalan balik dari Meranti ke blok dah digest dah. Bukak pintu *tup* tido. zzZzZZ.huhuhuhu.

Itu sahaja untuk pengenalan. Hahahaha. Jumpa lain kali. J doakan aku akan terus gagah dan cekal ke kelas awal dan bersemangat sepanjang sem nih! ;)


Adiosss!



Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story