KEPUTUSAN PEPERIKSAAN SEMESTA PROGRAM MATRIKULASI DUA SESI 2011/2011

ALLHAMDULILLAH, aku bersyukur kehadrat Ilahi atas apa yang dikurniakan..

TERIMA KASIH tak terhingga buat lectures di KOLEJ MATRIKULASI PERAK tercinta
kepada 
 * PUAN ROHAIDA ABD GANI ( lec.akaun yg digeruni...)
* ENCIK AMIRUL AWAL IBRAHIM (lec.akaun yg stylo..)
* ENCIK NOOR AZMAN  (lec.biz yg comel..)
* CIK KHAZIRAH ( lec. biz yg suke bergerak dlm LH2..)
* CIK ROZIANIS ( lec.biz yg cool n steady..)
* MADAM ZUZITA IBRAHIM (lec.math yang TERbaik..!)
* ENCIK AZIZUL AMAT (lec.math yg otak calc..)
* ENCIK AHMAD ISHAK (lec.eko yg cinta akan keluk..)
* MISS LEE QUIT HUEI (lec.eko yg sangat comel di KMPk..)


terima kasih juga pada my beloved parent..
* my mum (tulang belakang sy..)
* my dad (bank bergerak sy...)
* my adeq (sgt syg akan sy?..)    

tak lupe..
thank you very much to my frenz..
*NURUL NAZIHAH ABU BAKAR (motivator ta berbaya aku..)
*NOOR AINI MD.YAZID (recorder nota kuliah aku..)
*HAZWANA HASAN (room8 a.k.a along a.k.a gadis teh ais..)
*NORSAKINAH RAHMAN (room8 a.k.a angah a.k.a gadis teddy..)
*BUDAK TUTORIAL A2T8 (my beloved classmates...)
*JIRAN2 3TH FLOOR (cik kiah, senah, joyah yg suke gossip tyme sidai baju..)
****


berhempas pulas aku duduk di sana selama hampir setahunn.. (cam rin  baru je smlm abes..)
berkat dari kerjasama dari semua pihak amatlah kami aku hargai...
ALHAMDULILLAH sekali lagi.. dengan jaya nya aku dapat menamatkan 
*PROGRAM MATRIKULASI KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA*
dengan satu keputusan...
*
*
*
*
*
*
*LULUS*
|
|
|
|
|
|
|
|
NAMUN 
*
*
*
*
*
|
|
|
|
keputusan itu ta melepasi target aku....
aku gem |K|E|C|E|W|A|
*
*
*
*
semalam agak kelam kabut sikit..
dengan keadaan sebenar kenyataan result PSPM 2..
ade yg kate 18th may 2011
tepat 12 a.m
ye la aku overtyme mlm tuh.. (mlm biasa pon overtyme gak layan mukabuku)
check by nfon..
aku pon type la.. 
|
|
|
|
|
|
MOE MAK 92071910!@#$
|
|
send to
|
|
|
|
15888
*
*
*
*
*
agak menggigil aku nak tekan button [SEND]

*
*
*
*
aku tabah n cekalkan hati,...
selang beberapa saat aku dapat reply msg dari 15888
berpeluh2 betina aku tyme tuh...
dan hati yang duupp daapp duuupp daaapp..
dengan kalimah BISMILLAH
aku pon bukak msg tuh..
A
K
U

T
E
R
A
M
A
T

K
E
C
E
W
A
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

msg tuh bertype begini..
"RM 0.20 MOE: Maaf. Keputusan peperiksaan Matrikulasi masih belum dikeluarkan. Terima kasih."
adoissss... penat je aku panic plus cuak..
aku cm ta caya je.. so, aku try check ag sekali...
*
*
*
sama jugak yang aku dapat..
terbang RM0.60.
mesti korang cakap 
'ala, 60 sen jew.. '
tapi bagi aku yang menganggur nih.. amat lah banyak nilai 60 sen tuh..
bole msg 120 msg dgn RG.. (banyak tuh k RG msg aku?? )
lalalalalalalalalalala~~
malas nak jawap..

then hurur hara gak tempat yg femes tuh..
mukabuku
ramai kot bukan matrik perak yang online..
then,da gossip n kutuk2 
mesyuarat memutuskan keputusan PSPM 2 boleh diketahui pada pukul 10 pagi waktu tempatan..
ok.. aku pon tidur dengan lena nya.. (sampai jatuh katil..)
zZzzzzZzZZzzzz




esok paginya dengan semangat yang berkobar2...
aku menanti dan menunggu detik 10 pagi...


sampai saat nya 10 pagi dengan sepenuh hati dan raga aku send
MOE MAK 92071910!@#$ 
then send at 15888 
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
lama kot aku tggu........................
fon aku da start ringing..
kawan2 terdekat ingin mengetahui result kesihatan ku
ruang chatting aku di mukabuku pon start beratur merah menandakan gossip info baru sal kehuru-haraan (result PSPM 2) yang berlaku saat itu...

ok
aku sabar
aku tunggu'
dengar info kol 12 tengah hari 
12 a.m pon de gak..
aku feed up!!
aku malas..
so, aku juz layan mukabuku
namum
mukabuku pon belambak bebudak matrik menghuru-harakan (actually share) fakta dan info..
ok
aku memulakan kerja aku..
iaitu
menge-LIKE..
status, post, link, video and whatever la yg muncul at page aku..


detik 12 tengahari tiba....
keadaan masih sama
damn!!!
siput sedut...
tenuk
kerbau
sume terpancul di otak..

ha,
saat tuh.. aku masih ingat post status yang aku LIKE..
"kita dah kene main nih dengan kementerian"
"nih la janji melayu, janji pukul berapa.."
and banyak jugak la ketidakpuashatian yg diluahkan oleh sahabat2 mukabuku ku..









masa pon berlalu...








ok
pukul 4.10 p.m...
aku try check melalui online..



yang diperlukan..

no matrik and 6 digit akhir dari no ic


ok pon type la..

MA1017525249106YHJ

click..

[SUBMIT]

ok..
keputusan yang di uar-uar kan pon terpampang pada screen macpro inspiron mini {dell} a.k.a. si hitam


aku menjerit...
kegembiraan
kesyahduan 
kerna penantian aku menunggu result berakhir
benarkah kata orang sekeliling...
PENANTIAN SATU PENYEKSAAN

aku dgn gumbira..
call my mum..
tett tett tett tett tett tett
adoiss..mama ta angkat pulk..
ok,mybe mama bz layan nenek..
ok, aku decide call no.uma atuk
ok,my mum pick up
aku dengar suara mama aku teriak..
'mama call balek'
budget la katakan..
ok, mama pon calling back
ok, aku dengan nada yang riang said, 
'mama, result da kau..!!' :)
then aku bergossip la..

namun setelah beberapa ketika..
aku terskema..
adoisss.. b.i aku teruk la pulk..
terpampang D...!!
and selepas dicongak2.. pointer aku ta la hebat mana pon...

aku start strees..
then kawan2 rapat start asking..
ok..
diyana, farahin, pika, faten
aku jawap
but tahniah to my frenz
NURUL NAZIHAH ABU BAKAR
NOOR AINI MD.YAZID
NURUL SHAFIQAH YATIMAN
NUR FARAHIN AAZME
HAZWANA HASAN
NOR SAKINAH RAHMAN


aku type yang aku tw result ye je..
huhuhu..


tahniah!!


:)



Comments

Popular posts from this blog

RESEPI: Ayam Cheesy Buttermilk

REVIEW; Train to Busan by cik hawahijau

Susu Coklat Farm Fresh Love Story